« Actueel houden, hoe doe je dat?»

Gepubliceerd op 19-03-2014

Mooi, dan heb je die responsive en adaptive website van MijnRetail.nl en ben je trots op je invulling en gepersonaliseerde uitstraling. Je leunt je rustig achterover in de veronderstelling dat je het prima voor elkaar hebt. Op zich is dit natuurlijk ook zo, ware het niet dat je je website wel actueel moet houden. Dit heeft als voordeel dat je bezoekers nooit achterhaalde of verouderde informatie voorgeschoteld krijgen, maar het komt ook je ranking in Google ten goede. Google houdt van actieve websites, websites die volop in beweging zijn. Maar hoe doe je dat? 5 eenvoudige tips om hier invulling aan te geven:

1. Plaats acties en aanbiedingen
Via MijnRetail.nl is het heel eenvoudig om acties en aanbiedingen te plaatsen op je website. Het plaatsen van acties en aanbiedingen houden je website actueel en je geeft je bezoekers een goede reden om je website vaker te bezoeken. Altijd doen dus. Je kunt je acties van tevoren een start- en een einddatum meegeven zodat een actie automatisch verdwijnt als de actieperiode is afgelopen.

2. Houd je website actueel met nieuws of blogs
Een eenvoudige manier om je website actueel en in beweging te houden is door blogs te schrijven of nieuwsberichten te plaatsten. Er gebeurt van alles in jouw winkel en er zijn vaak genoeg zaken die het vermelden waard zijn. Door het schrijven van blogs over onderwerpen waar jij verstand van hebt, verhoog je ook jou geloofwaardigheid als vakman op jouw gebied. Wie weet er nou meer over jouw vakgebied dan jijzelf? Laat zien dat jij de kenner bent!

3. Verwijs naar Social Media
Als je gebruik maakt van Social Media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn, maak dan regelmatig verwijzingen naar je website en omgekeerd. Dit zorgt voor extra verkeer op je website. Omgekeerd is het ook handig als je je bezoekers op je website de gelegenheid geeft om artikelen te delen en te liken op Social Media. Binnen MijnRetail zijn voldoende mogelijkheden om hier invulling aan te geven door middel van de standaard buttons op elke pagina en rechtstreekse koppelingen.

4. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden
Een bekend spreekwoord dat zeker op gaat bij de actualiteit van websites. Binnen MijnRetail is het invoegen van foto’s ver vereenvoudigd en is het gemakkelijk om je berichten te voorzien van een bijpassende foto. Zelfs vanaf een smartphone kun je foto’s rechtstreeks op je website plaatsen.

5. Werk regelmatig je teksten bij
Bekijk regelmatig of de teksten op je website actueel zijn en werk ze bij. Zorg ervoor dat de bezoeker van je website altijd de meest actuele informatie krijgt, anders zal hij je website snel verlaten en niet meer terugkomen. Zelfs als er geen nieuwe ontwikkelingen te melden zijn kan het lonen je teksten af en toe aan te passen.

Bij MijnRetail.nl hechten we veel waarde aan het feit dat onze klanten de mogelijkheden van het platform optimaal benutten. We zullen je dan ook voortdurend blijven attenderen op de kansen die het gebruik van MijnRetail.nl met zich meebrengen. Ook bij langdurige afwezigheid op jouw systeem zullen we proberen je te helpen. Ook daarmee onderscheid MijnRetail zich van andere aanbieders op het gebied van online en offline communicatie.

13952204205f8026792e3283baa0bd6c7101b349d0.jpg