« Omni Retailing, definitie en tips»

Gepubliceerd op 07-02-2014

In het nieuwsbericht van 30 januari 2014 maakten we melding van ‘Omni-Channel-Retailing’. Een term die in 2012 is ontstaan en je steeds meer terug hoort in Retailland. Tijd voor een korte uitleg en enkele tips.
Consumenten maken steeds meer gebruik van digitale technologieën en hulpmiddelen in alle stadia van hun kooptraject. Online is geïntegreerd met off-line shopping gedrag en retailers wordt geadviseerd om te kijken naar omni - channel retailing.

In een blogpost op Econsultancy, definieert Darren Hitchcock omni - channel retailing als "een geïntegreerde sales ervaring die de voordelen van fysieke winkels versmelt met de informatie-rijke ervaring van online winkelen ". Of te wel, het bouwen van bruggen tussen online en offline.

Omni - channel retailing is nog relatief nieuw voor de meeste retailers. Het consumentengedrag blijft veranderen en wordt voor winkeliers moeilijker om een eenduidig klantenbeeld te krijgen. Het integreren van klantgegevens en winkelstraatgegevens met gedragsvoorkeuren en profilering kan helpen om te beoordelen welke mogelijkheden het biedt. Het verkennen van de mogelijkheden en het doen van een aantal tests kan misschien een goed idee zijn, zolang het relevant is . Maar het hangt allemaal af van de individuele context van de retailer: de markt, de producten, het profiel en het gedrag van de klanten etc.

Er zijn veel tactieken en manieren om een ??????meer geïntegreerde shopping ervaring te bieden. Terwijl sommige zijn bewezen, zijn anderen zijn vrij nieuw.
5 omni - channel retailing trends en ideeën

1 ) Door gebruik te maken van sociale media

Peer-to-peer communicatie is een van de meest effectieve manieren om iets te verkopen. Hiermee wordt bedoelt dat twee gelijkwaardige personen met elkaar communiceren zonder tussenkomst van een intermediair. Ondernemers kunnen met behulp van social media en social communities het traditionele reclame-model intensiveren door middel van externe discussies en aanbevelingen. Social media is zeker onderdeel van een omni - shopping ervaring. Kleine experimenten in winkels bewijzen dat. (bijvoorbeeld het tonen van 'likes' op kleine schermen in de buurt van de feitelijke producten ).

2 ) Integratie klantenbeoordelingen

Reviews zijn krachtige reclame-instrumenten . Shoppers hebben de neiging om de ervaringen van hun medeconsumenten meer te vertrouwen dan advertenties. Bedrijven kunnen profiteren van de groeiende mobiele trend om reviews in de winkel beschikbaar te maken. Klanten hebben toegang tot deze informatie, terwijl ze winkelen en gebruik deze om te helpen aankoopbeslissingen. In staat zijn om beoordelingen te lezen en gedetailleerde productinformatie te zien tijdens het winkelen zorgt voor een meer uitgebreide koopervaring die de verkoop kan helpen.

3) Gebruik van digitale middelen om fysieke winkelen personaliseren

Consumenten genieten van een gepersonaliseerde winkelervaringen. Begroet worden door een vertrouwde medewerker bij je favoriete winkel, iemand die zich de aankoopvoorkeuren kan herinneren en laat zien wat de klanten willen zien in plaats van de generieke verkooppraatjes maken dat shoppers eerder en meer zullen kopen. Sommige winkels zijn bezig het uitrollen van applicaties die hun werknemers helpen bij het bereiken van deze zaken bij elke klant.

4 ) Technologische vooruitgang in de winkel

Aangezien de technologie steeds krachtiger wordt, zullen de ondernemingen in staat zijn om meer gedetailleerde, persoonlijke shopping aanbevelingen te genereren. In-store stations waar klanten informatie over zaken als kledingmaat en aankoopgeschiedenis kunnen verzamelen.

5 ) Samenvoegen sociaal en lokaal

Locatie gebaseerde sociale media als Foursquare en Facebook Places maken het mogelijk voor bedrijven om zich te profileren voor lokale klanten. Deze diensten koppelen de gegevens van mobiele gebruikers aan hun vrienden via "check – ins". Men kan eenvoudig laten zien wie waar is gestopt en de eventuele opmerkingen die zij hadden over de ervaring. Voor bedrijven biedt het de mogelijkheid om acties kenbaar te maken, interessante verkopen of belangrijke gebeurtenissen te melden. Het leveren van reclame en voorlichting aan het winkelend publiek tijdens hun dagelijkse routines.
De ontwikkeling naar een geïntegreerde fysieke, digitale, mobiele en sociale winkelervaring is net begonnen. Retailers zijn steeds meer gericht op cross-channel klantervaringen. Het is interessant om te zien wat er gaat gebeuren en wat gaat werken.
Het team van Mijn Retail gaat deze ontwikkeling natuurlijk op de voet volgen en waar nodig zal er een integratie met het totale platform van de MOOISTE plaats vinden.

1392848776774e60c648ec8d736f9e44ba6dd0a09c.jpg