Multi Channel Conference 2014
Afgelopen week hebben we een bezoek gebracht aan de Multi Channel Conference 2014 in de jaarbeurs in Utrecht. Een gelegenheid voor ondernemers, adviseurs en online bedrijven om kennis op te doen door het bezoeken van een van de vele lezingen die werden gegeven.
Een breed scala van presentaties werd aangeboden en met z'n drieën hebben we er zo'n 12 bezocht. Bewust gekozen om op te splitsen zodat we het maximale uit onze tijdsinvestering konden halen.
Omdat het een gratis congres betreft, ontkom je niet echt aan een commerciële invulling. In een twaalftal theaters treden sprekers op die feitelijk een verkoopverhaal houden over een product. Ook tevreden klanten vertellen over hun positieve ervaringen met de producten van deze aanbieders.
Aan ons, en alle andere aanwezigen, de opdracht om hieruit de vernieuwende en nuttige informatie te destilleren.
Gaande weg het congres begon ik me af te vragen wie nu eigenlijk de doelgroep is voor deze conference. Wat in ieder geval niet de doelgroep is, is de doelgroep van MijnRetail.nl. Hoewel het congres zich specifiek richt op detailhandel zowel online als offline, zal de gemiddelde ondernemer zich zeer ongemakkelijk voelen in dit gezelschap. Zowel de benadering van de aanwezige als het technische taalgebruik zal de gemiddelde retailer eerder afschrikken dan aanmoedigen om zich in te laten met Omni Retailing.
Aangezien we het belang van Omni Retailing ook voor de lokale detaillist onderschrijven, hebben we besloten om de mogelijkheden voor een eigen congres te onderzoeken. De komende weken en maanden zullen we bekijken of we in het najaar van 2014 een laagdrempelig en toegankelijk congres kunnen organiseren over dit onderwerp en hoe Omni Retailing op lokaal niveau toegepast kan worden. Een uitdaging die we met het team van MijnRetail.nl met beide handen zullen aangrijpen.