« Zeg het met een (kerst)-kaart»

Gepubliceerd op 22-11-2019

Met de feestdagen voor de deur komt de vraag weer boven: stuur ik dit jaar een kerstkaartje of niet? We helpen je een handje met het beantwoorden van die vraag.

Reclame maken met een (ansicht)-kaart

Reclame maken is niet alleen iets willen verkopen. Je kunt ook met reclame klanten aan je binden. Dat kun je doen door een aardigheidje aan te bieden. Stuur bijvoorbeeld een (ansicht)-kaart op speciale dagen, zoals met Kerst.

Werkt dat nog… zo’n kerstkaart?

Iedereen vindt het leuk om een kerstkaart te ontvangen. Dat geldt nog steeds. Juist nu er veel minder reguliere post wordt verstuurd, kun je met een kerstkaart extra opvallen.

Kies voor een bijzondere kaart

Natuurlijk moet de kaart een feestelijke kerst-uitstraling hebben. En je moet er een boodschap op kwijt mét je bedrijfslogo. Je kunt naar een drukker stappen of die kaarten online laten maken.

MijnRetail-website?

Heb je website van MijnRetail? Dat komt dan goed uit. Want slechts met enkele klikken maak je je eigen kerstkaart. Je bedrijfslogo staat al netjes op de voorkant én op de achterkant van de kaart. Je kunt kiezen uit allerlei kerstafbeeldingen en jouw kerstboodschap op de voorkant kun je zelf bepalen. Voor € 44 heb je al 25 kaarten. Zónder daar enig moeite voor te hoeven doen. Adresseren en postzegel er op en klaar is Kees…

Klik als je bent ingelogd op ‘Branding’ en onder ‘Kerstkaarten’ op ‘Meer informatie’.

Andere mogelijkheden

Kopen of laten drukken. Uiteraard kun je gewoon losse ansichtkaarten kopen. Als je grote aantallen wilt, kun je ze ook speciaal voor jou laten drukken. 

Online diensten. Er zijn ook allerlei online kaartdiensten. Je ontwerpt online, achter je pc je kerstkaart en voegt afbeeldingen en tekst toe. De prijzen zijn vergelijkbaar met die van MijnRetail, maar je moet er wél nog zelf van alles aan doen. Greetz en Hallmark zijn van die online diensten.

Wanneer kun je nog meer een kaartje versturen?

Een kaartje kan niet alleen met de feestdagen. Denk aan allerlei speciale dagen, zolang je er de klant maar mee aanspreekt.

Speciale dagen en feestdagen. De decembermaand ligt voor de hand. Andere voorbeelden zijn: "Een prettig voorjaar", "Geniet van de carnaval" en "Voor mijn Valentijn". Een Valentijnskaart moet je uiteraard wel ludiek opstellen …

De verjaardag. Wellicht weet je de geboortedatum van je klant; dan is het slechts een kleine moeite om een kaartje te sturen. Andere persoonlijke gelegenheden zijn natuurlijk ook geboortes, huwelijken, enz.

Een jubileum. En dat hoeft niet perse 25, 50 of 100 jaar te zijn. Wees creatief. Wat vind je van: "Gefeliciteerd met uw 1.000 dagen jubileum!", of van: "Proficiat! Je bent vandaag 1.000.000 seconden online! Kunnen we je nog ergens mee van dienst zijn?"

Inhakers. Je kunt ook inhaken op actuele gebeurtenissen. Bijvoorbeeld als het Nederlands elftal moet spelen "Prettige wedstrijd" of bij een zonsverduistering.


Tip: Klanten en andere relaties vinden het nog steeds leuk om een kerstkaart te ontvangen. Juist in deze tijd kun je er extra mee opvallen en werken aan de klantloyaliteit. 

france-1289073-1574322975.jpg