« Zoekmachine optimalisatie»

Gepubliceerd op 17-08-2015

Via onze gebruikers krijgen we veel vragen over zoekmachineoptimalisatie of te wel SEO. Iedereen wil natuurlijk graag goed gevonden worden door bijvoorbeeld Google. SEO is echter behoorlijk ingewikkelde materie.

Er zijn honderden factoren die bepalen hoe goed men gevonden wordt op basis van bepaalde zoekwoorden en het optimaliseren van al die factoren zou een dagtaak kunnen zijn, sterker nog, is voor veel ondernemingen een dagtaak. Voor de kleine zelfstandige is dat echter schier onmogelijk. Twee van de belangrijkste zaken kunnen we hier echter kort behandelen.

Content

De relevante inhoud en de frequentie van het toevoegen van nieuwe content is zeer belangrijk voor de resultaten in zoekmachines. Wekelijks of twee-wekelijks nieuwe informatie toevoegen, bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van nieuwsberichten, helpt bij het opbouwen van het zoekresultaat. Daarbij is het ook nog belangrijk dat deze informatie relevant is. De zoekwoorden waarop het gevonden wilt worden, moeten hierin vermeld staan.

Linkbuilding

Een tweede belangrijk punt is Linkbuilding. Linkbuilding is de verwijzing vanaf andere websites naar jouw website. Daarbij is de relevatie van die externe website erg belangrijk. Kun je bijvoorbeeld als banketbakker een verwijzing krijgen van de website van de brancheveriging naar een artikel op jouw website krijgen dan tel dat zwaarder dan een verwijzing vanaf de website van een bevriende slager.

In de toekomst zullen we ook workshops over Zoekmachineoptimalisatie gaan toevoegen voor onze gebruikers. Dan vertellen we je graag meer over dit onderwerp.

 

 

14397959945fa35d5b33a90b896c63a005a164f156.jpg