« Problemen met Microsoft Internet Explorer»

Gepubliceerd op 16-12-2020

We krijgen regelmatig meldingen van gebruikers die problemen hebben met het opslaan van wijzigingen bij het gebruik van Microsoft Internet Explorer. Microsoft heeft aangegeven te stoppen met de ondersteuning van Internet Explorer en adviseert gebruikers over te stappen op Microsoft Edge. 

Zie ook dit bericht van Microsoft

Als je wilt stoppen met het gebruik van IE zijn er een aantal alternatieven;

Download Microsoft Edge

Download Google Chrome

Download Mozilla Firefox

Apple / Mac gebruikers kunnen ook gebruik maken van Safari. Deze browser is op Apple computers al automatisch geïnstalleerd. 

Pas standaard browser aan

Het is verstandig om na de installatie van een andere browser de standaard browser van je computer aan te passen. Anders zal je computer misschien toch nog 'op zoek' gaan naar Internet Explorer.

Dat doe je als volgt;

Voor Windows gebruikers;

  1. Selecteer de knop Start en typ vervolgens standaard-apps.

  2. Selecteer Standaard-apps in de lijst met zoekresultaten.

  3. Selecteer onder Webbrowser de browser die momenteel wordt vermeld en selecteer vervolgens een andere browser.

Voor Apple gebruikers;

  1. Kies op de Mac Apple-menu  > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Algemeen'.

  2. Klik op het venstermenu 'Standaardwebbrowser' en kies de browser die je wilt gebruiken.