Een eigen chatfunctie op je website?

Wat is live chat?

Je hebt ze vast weleens gezien. Vaak onderaan rechts op een webpagina kun je een chatvenster openen. Een medewerker wenst je vriendelijk goedemorgen en vraagt waarmee hij je van dienst kan zijn. Soms kan dat tijdens een bestelproces (commercieel), maar vaak wordt die chatfunctie ook aangeboden als online klantenservice.

Waarom eigenlijk?

Kort gezegd: met een live chat service heb je in realtime, live, contact met een (potentiële) klant, waardoor je deze snel en adequaat van dienst kunt zijn. Dat levert een hogere conversie op en hogere klanttevredenheid en dat leidt weer tot meer klantloyaliteit en meer omzet.

Onderzoek toont het aan. Er is al veel onderzoek gedaan naar het effect van live chat. Enkele cijfers op een rijtje:

Hoe kom je eraan?

Er zijn gelukkig al allerlei leveranciers; het wiel is al ruimschoots uitgevonden. Je downloadt een script en plaatst dat op je website. Op de website van Social Compare vind je een overzicht van allerlei aanbieders.


Tip. Check voordat je een live chat aanbieder kiest welke functies er tegen welke prijs worden aangeboden en vraag je zelf af welke functies je ook echt nodig hebt. Kun je kennismaken middels een free trial? Is het aantal gebruikers en het aantal chats gelimiteerd?


Plug-in Prijs

Zendesk Chat v/a € 0 
LiveChat v/a $ 19 /mnd 
Olark $ 17 / mnd 

Tips

Let op onderstaande zaken als je een live chat functie overweegt.


Tip. Een live chat service is een perfecte tool om de klanttevredenheid, de klantloyaliteit, de conversie en de omzet te verhogen. Wij helpen je graag verder met de keuze van de juiste tool en met de implementatie ervan.

Origineel weergeven