Het belang van abonnees en nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven worden al geruime tijd met de post verzonden. Maar sinds zo’n beetje iedereen in Nederland (en daarbuiten) een mailadres heeft, is het stukken makkelijker om je doelgroep te bereiken middels een digitale nieuwsbrief. Maar wat is nu eigenlijk het nut van het versturen van nieuwsbrieven?

Het versturen van ‘nieuwsbrieven' staat eigenlijk los van je website en is iets anders dan ‘nieuwsberichten'. 

Het sturen van nieuwsbrieven is een hele directe manier om in contact te komen met je (potentiële) klanten. Ze zijn immers al geïnteresseerd in je bedrijf omdat ze zich hebben aangemeld om informatie over jouw bedrijf te ontvangen.

Doel van abonnees verzamelen en nieuwsbrieven schrijven

Het belang van het verzamelen van abonnees en het versturen van nieuwsbrieven wordt vaak onderschat. Nieuwsbrief abonnees verzamelen kan heel erg nuttig zijn, ook als je nu nog geen nieuwsbrief wilt versturen. Je kan deze inschrijvingen op een later moment gebruiken, mocht je je ooit bedenken. 

Het zou echter zonde zijn om je klantenbestand niet in te zetten, hoe klein deze ook is. Veel bedrijven betalen namelijk grof geld voor advertenties om hun doelgroep te bereiken. Door middel van e-mailmarketing kun je direct contact leggen met je doelgroep, omdat jouw abonnees in het verleden al ooit met jouw bedrijf te maken hebben gehad.

De voordelen van nieuwsbrieven op een rij


Door het regelmatig versturen van nieuwsbrieven blijven jij en jouw bedrijf op het netvlies en in gedachten van de klant.


Het aantal abonnees laten groeien

Je adressenlijst kun je het beste laten groeien door mensen vrijwillig te laten inschrijven op je nieuwsbrief. Dit zorgt er voor dat je abonnees met plezier je nieuwsbrief lezen en popelen om de volgende nieuwsbrief te ontvangen. Zolang je geen irrelevante informatie in de nieuwsbrieven vermeldt of de inbox van je klanten vol spamt met berichten, is de kans erg klein dat abonnees zich uitschrijven. Zorg er dus voor dat je relevante en interessante content in je nieuwsbrief aanbiedt.

Waar moet een Nieuwsbrief aan voldoen

Een Nieuwsbrief kan gevuld worden met een aantrekkelijke aanbieding maar ook met relevante content waarin je laat zien dat jij een autoriteit bent op je vakgebied. Daarmee ontwikkel je vertrouwen in je dienstverlening zodat men aan jou denkt als ze je nodig hebben. Voor het schrijven van een nieuwsbrief dien je rekening te houden met drie basisregels; 


Eén ding is zeker, namelijk dat e-mail marketing ondanks de opkomst van verschillende sociale media nog lang niet uitgestorven is!


Wil jij ook beginnen met het versturen van nieuwsbrieven? Dat kan gemakkelijk via onze tool. Wij geven je graag meer uitleg hierover!

Neem contact met ons op

Origineel weergeven