Het belang van goede content

Het schrijven van goede content voor op je website en in je nieuwsbrieven is een vak apart. Wil je dat je bedrijf opvalt in de grote massa van het internet, dan is het belangrijk dat je goede content op je website hebt staan. Maar wat is nu eigenlijk goede content?

Goede content

Vaak is het even zoeken naar de juiste toon en stijl van jouw tekst en dat kan een tijdrovend proces zijn. Toch is dit proces zeker de moeite waard, want goede content zorgt ervoor dat toekomstige klanten op jouw website terecht komen en dat jouw klantenkring uitgebreid wordt, mits je de content op de juiste manier aanbiedt. Hieronder noemen we vijf richtlijnen om het schrijven van jouw teksten op de juiste manier aan te pakken. 


Goede content brengt de kennis en kundigheid van jouw bedrijf over op de lezer. Een potentiële klant kan op die manier aan jouw content zien wat hij bij jou kan verwachten.



Doel van het schrijven van goede content

Nu kun je zomaar een lap tekst gaan schrijven en deze op je website zetten, maar daarmee behaal je waarschijnlijk niet het doel wat jij voor ogen had. Wanneer je goede, toepasselijke content schrijft, zal dit de volgende drie voordelen met zich meebrengen;  

1. Waardering voor je bedrijf
Door klanten informatie te geven, te inspireren of amuseren met jouw content, zorg je ervoor dat ze jouw bedrijf gaan waarderen. Hiermee vergroot je de kans dat deze klanten in de toekomst weer terug op je site komen en een dienst bij je afnemen. Op deze manier worden klanten aan je gebonden, nog voordat zij een aankoop hebben gedaan en daarna. Dit werkt natuurlijk alleen wanneer je mensen aantrekt die op zoek zijn naar jouw diensten of producten. 


Het is niet het hoofddoel van je content om zoveel mogelijk website bezoekers aan te trekken. Je wil namelijk zoveel mogelijk website bezoekers binnen je doelgroep aan trekken. Dat is een belangrijk verschil.



2. Zekerheid voor de klant
Natuurlijk profileer je op je website dat jij de beste bent in jouw vakgebied. De klant wil echter concrete bewijzen zien. Om deze zekerheid op je klanten over te dragen kun je goede teksten schrijven waarin je benadrukt hoe je hen kunt helpen.

3. Vertrouwen in je bedrijf
We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: bij goede contentmarketing stel je niet de vraag: ‘wat wil ik vertellen?’ In plaats daarvan dien je jezelf af te vragen wat de klant graag zou willen lezen. Dit doe je door vragen te stellen en open te staan voor feedback, waardoor je jouw diensten of producten beter kan afstemmen op de behoeften van de klant. Op deze manier leer je je klanten beter kennen. 


Wanneer klanten zien dat jij hun vragen goed beantwoordt en hun problemen efficiënt oplost, zullen ze eerder bij je terugkomen. De nieuwe klanten die hierna bij je komen hebben al een groot vertrouwen in jou en jouw bedrijf opgebouwd, nog voordat de samenwerking start.


 

Wil jij ook goede content op je website plaatsen maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op

Origineel weergeven